Reklamačný poriadok

Reklamačný poriadok
FLOOR-SHOP.SK

Obsah:

  1. Úvodné ustanovenia
  2. Dĺžka záruky
  3. Záručné podmienky
  4. Spôsob vybavenia reklamácie
  5. Záverečné ustanovenia

1. Úvodné ustanovenia
Kupujúci je povinný sa oboznámiť s Reklamačným poriadkom a Obchodnými podmienkami ešte pred objednaním tovaru. Uzatvorením kúpnej zmluvy a prevzatím tovaru od predávajúceho súhlasí s nižšie uvedeným reklamačným poriadkom. V prípade, že tovar nie je odobratý osobne, rozumie sa prevzatím tovaru okamih jeho odovzdania prvému prepravcovi, ak nie je kupujúcim spotrebiteľ, a ak je kupujúcim spotrebiteľ, okamih prevzatia tovaru od dopravcu.

Na žiadosť kupujúceho predávajúci poskytne záruku písomnou formou (záručný list). Ako záručný list slúži nákupný doklad (faktúra, alebo predajka) vystavený predávajúcim ku každému zakúpenému tovaru, ktorý obsahuje zákonom vyžadované údaje (názov alebo obchodnú firmu predávajúceho, jeho identifikačné číslo a sídlo). Ak je to s ohľadom na poskytovanú záruku potrebné, predávajúci v záručnom liste zrozumiteľným spôsobom vysvetlí obsah poskytovanej záruky, uvedie jej rozsah, podmienky, dobu platnosti a spôsob, akým je možné uplatniť nároky z plynúce. V záručnom liste predávajúci zároveň uvedie, že poskytnutím záruky nie sú dotknuté práva kupujúceho, ktoré sa ku kúpe veci viažu. Nesplnením povinností týkajúcich sa vydania záručného listu nie je platnosť záruky dotknutá.


2. Dĺžka záruky
Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim, tj dňom, kedy je tovar odobratý osobne, alebo dňom odovzdania prvému prepravcovi, ak nie je kupujúcim spotrebiteľ, a ak je kupujúcim spotrebiteľ, okamihom prevzatie tovaru od dopravcu. Pre spotrebiteľov je na tovar poskytovaná zákonná záručná doba 24 mesiacov* a tento sa prípadne ďalej predlžuje o dobu, počas ktorej bol tovar v reklamácii. Predávajúci môže túto zákonnú lehotu predĺžiť. Záručná doba sa skladá zo zákonnej doby (24 mesiacov) a prípadne predĺženej záručnej doby. Pokiaľ je u tovaru uvádzaná záručná doba dlhšia ako vyššie uvedená zákonná záručná doba, jedná sa o predĺženú záručnú dobu poskytnutú výrobcom tohto tovaru. Pokiaľ sa teda po uplynutí zákonnej záručnej doby vyskytnú výrobné vady tovaru, je nutné chybný tovar reklamovať priamo u výrobcu tovaru. Ak je kupujúcim spotrebiteľ, v rámci zákonnej záručnej lehoty sa reklamácia riadi občianskym zákonníkom č. 40/1964 Zb. a zákonom č. 634/1992 Zb., o ochrane spotrebiteľa, s prihliadnutím na spresnenie v tomto reklamačnom poriadku.

* Výnimku môže tvoriť tovar predávaný so zľavou (tovar poškodený, použitý, nekompletný atď.). Ak je kupujúcim spotrebiteľ a ak ide o veci použité, nezodpovedá predávajúci za vady zodpovedajúcej miere používania alebo opotrebenia, ktoré mala vec pri prevzatí kupujúcim, a práva zodpovednosti za vady veci zaniknú, ak nebola uplatnená do 24 mesiacov. odo dňa prevzatia veci kupujúcim. Predávajúci môže túto dobu v dohode s kupujúcim skrátiť, nie však menej ako na 12 mesiacov. Túto dobu uvedie predávajúci v nákupnom doklade. U vecí predávaných za nižšiu cenu z dôvodu vady či nekompletnosti sa záruka nevzťahuje na vady, pre ktoré bola nižšia cena dohodnutá.


3. Záručné podmienky
Miestom pre uplatnenie reklamácie je ktorékoľvek z odberných miest (prevádzok) predávajúceho. Pokiaľ je to vzhľadom k povahe chybného tovaru, resp. k povahe vady samotnej možné, kupujúci môže vadný tovar zaslať prostredníctvom zásielkovej prepravnej spoločnosti na adresu ktorejkoľvek zo vzorkovní predávajúceho. Reklamovaný tovar by v tomto prípade mal byť dôkladne zabezpečený, aby nedošlo v priebehu prepravy k jeho poškodeniu, balík by mal byť označený viditeľne "REKLAMÁCIA" a obsahovať: reklamovaný tovar (vrátane kompletného príslušenstva), odporúčame priložiť kópiu nákupného dokladu ( faktúry), podrobný popis vady a dostatočné kontaktné údaje kupujúceho (spiatočná adresa, tel. číslo). Bez vyššie uvedeného je znemožnená identifikácia pôvodu chyby tovaru. Tento postup sa odporúča aj kupujúcemu spotrebiteľovi, pokiaľ nepreukáže a nedoloží uvedené skutočnosti inak. Kupujúci doloží beh záručnej doby predložením nákupného dokladu (faktúry), pokiaľ bol v minulosti tovar reklamovaný, tiež doloží doklad o reklamácii. Tento postup sa odporúča i kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľom, pokiaľ nepreukáže a nedoloží uvedené skutočnosti inak.

Predávajúci negarantuje kupujúcemu kompatibilitu, príp. vhodnosť, jednotlivých položiek (tovaru) uvedených na jednej objednávke, pokiaľ táto požiadavka nebola výslovne v objednávke uvedená (napr. pokiaľ sa bude líšiť farebný odtieň objednanej podlahovej krytiny a obvodových líšt v skutočnosti od farieb zobrazených na obrázku – monitore kupujúceho, nevhodný spôsob uchytenie líšt, nevhodnosť podlahovej krytiny na určitý typ podkladov, a pod.)
Záruka sa nevzťahuje na vady vzniknuté nesprávnou montážou, použitím nesprávneho alebo chybného spotrebného materiálu (napr. nevhodné stierky, podložky, fólie, nevhodných čistiacich prostriedkov, apod.) , ani na prípadné škody v dôsledku toho vzniknuté. Ďalej sa záruka nevzťahuje na vady vzniknuté zlou obsluhou, neodborným, nevhodným alebo neprimeraným zaobchádzaním, použitím, ktoré sú v rozpore s používateľskými pokynmi uvedenými výrobcom tovaru alebo predávajúcim.
Ďalej sa záruka nevzťahuje na poškodenie vzniknuté:

  • mechanickým poškodením tovaru
  • používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, ktoré je priamo predávajúcim alebo výrobcom určené
  • neodbornou montážou, zaobchádzaním, obsluhou alebo zanedbaním starostlivosti o tovar
  • tovar bol poškodený nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami
  • prevedením nekvalifikovaného zásahu či zmenou parametrov
  • tovar, ktorý bol upravovaný zákazníkom (nátery, ohýbanie, zmena rozmerov atď.), ak vznikla vada v dôsledku tejto úpravy
  • tovar bol poškodený prírodnými živlami alebo vyššou mocou

Tovar odovzdaný na reklamáciu bude posúdený iba na vadu uvedenú kupujúcim (v priloženom liste s popisom závady). Na uvedenie závady odporúčame písomnú formu.

4. Spôsob vybavenia reklamácie
Kupujúci ako spotrebiteľ

Rozpor s kúpnou zmluvou Ak je kupujúcim spotrebiteľ, v prípade, že vec pri prevzatí kupujúcim nie je v zhode s kúpnou zmluvou (ďalej len "rozpor" s kúpnou zmluvou"), má kupujúci právo na to, aby predávajúci bezplatne a bez zbytočného odkladu vec uviedol do stavu zodpovedajúceho kúpnej zmluve, a to podľa požiadavky kupujúceho buď výmenou veci, alebo jej opravou. Ak nie je takýto postup možný, môže kupujúci požadovať primeranú zľavu z ceny veci alebo od zmluvy odstúpiť. To neplatí, pokiaľ kupujúci pred prevzatím veci o rozpore s kúpnou zmluvou vedel alebo rozpor s kúpnou zmluvou sám spôsobil. Rozpor s kúpnou zmluvou, ktorý sa prejaví v priebehu šiestich mesiacov odo dňa prevzatia veci, sa považuje za rozpor existujúci už pri jej prevzatí, pokiaľ to neodporuje povahe veci alebo pokiaľ sa nepreukáže opak. Rozporom s kúpnou zmluvou sa najmä rozumie , že predávaná vec nemá akosť a užitné vlastnosti zmluvou požadované, predávajúcim, výrobcom alebo jeho zástupcom popisované, alebo na základe nimi vykonávanej reklamy očakávané, prípadne akosť a užitné vlastnosti pre vec takého druhu obvyklé, že zodpovedá požiadavkám právnych predpisov, je v  tomu zodpovedajúcom množstvu, miere alebo hmotnosti a zodpovedá účelu, ktorý predávajúci pre použitie veci uvádza alebo pre ktorý sa vec obvykle používa.

Ak je kupujúcim spotrebiteľ, má v závislosti od povahy vady pri uplatnení zákonnej záruky tieto práva:

    Ak ide o chybu odstrániteľnú, právo na bezplatné, riadne a včasné odstránenie vady, právo na výmenu vadného tovaru alebo vadnej súčasti, ak to nie je vzhľadom na povahu vady neúmerné a ak takýto postup nie je možný, má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenia od kúpnej zmluvy,
  • ak ide o neodstrániteľnú chybu brániacu riadnemu užívaniu tovaru, právo na výmenu vadného tovaru alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, tie isté práva spotrebiteľovi prináležia,
  • Ak ide o poruchy odstrániteľné, vyskytujúce sa vo väčšom počte alebo opakovane a brániace riadnemu užívaniu tovaru, právo na výmenu vadného tovaru alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy. Za opätovné vyskytnutie vady sa považuje najmä, ak rovnaká vada brániaca riadnemu užívaniu, ktorá bola v záručnej dobe už najmenej dvakrát odstraňovaná, sa vyskytne znova. Väčším počtom chýb sa rozumie, ak má vec súčasne aspoň tri chyby brániace jej riadnemu použitiu. ak ide o iné chyby neodstrániteľné a ak spotrebiteľ nepožaduje výmenu veci, má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenia od kúpnej zmluvy.

V prípade zľavy nemožno neskôr reklamovať tovar pre vadu, za ktorú bola zľava poskytnutá.
Reklamačný protokol (potvrdenie o tom, kedy spotrebiteľ právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie spotrebiteľ požaduje) je zaslaný zákazníkovi emailom bezprostredne po prijatí reklamácie. V prípade osobného uplatnenia je odovzdaný ihneď. Ďalej predávajúci vydá bezodkladne po vybavení reklamácie spotrebiteľovi potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe trvania reklamácie. Pre prípad zamietnutej reklamácie predávajúci spotrebiteľovi vydá písomné odôvodnenie tohto zamietnutia.
Kupujúci má právo na úhradu nutných nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením práv zodpovednosti za vady (odporúčame požiadať najdlhšie do 30 dní po zákonná lehota tým nie je dotknutá). 
V prípade odstúpenia od zmluvy z dôvodu vady veci má spotrebiteľ tiež právo na úhradu nákladov k tomuto odstúpeniu.

Doba na vybavenie reklamácie
Ak je kupujúcim spotrebiteľ, reklamáciu predávajúci rozhodne ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba primeraná podľa druhu výrobku či služby potrebná na odborné posúdenie vady. Reklamáciu vrátane odstránenia vady predávajúci vybaví bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, ako by išlo o chybu, ktorú nemožno odstrániť. Táto lehota nie je záväzná pre kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom (jeho vzťah s predávajúcim upravuje obchodný zákonník).

Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom
Ak ide o  vadu, ktorú je možné odstrániť, bude tovar opravený. Pokiaľ nie je oprava možná a povaha vady nebráni obvyklému užívaniu, môže sa predávajúci s kupujúcim dohodnúť na primeranej zľave z tovaru. V prípade zľavy nie je možné neskôr túto vadu reklamovať. Ak ide o chybu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby vec mohla byť riadne používaná ako vec bez vady, predávajúci je oprávnený chybný tovar vymeniť za tovar s rovnakými, alebo podobnými úžitkovými vlastnosťami alebo vystaví dobropis.

Všeobecné informácie pre všetkých kupujúcich
Po vybavení oprávnenej reklamácie sa záručná doba predlžuje o dobu trvania reklamácie. V prípade neoprávnenej reklamácie sa záručná doba nepredlžuje. Ak bola reklamácia tovaru v zákonnej záručnej lehote vybavená výmenou tovaru za nový, začne záručná doba plynúť znova od dátumu vybavenia reklamácie. Pokiaľ bola reklamácia vybavená výmenou, je ďalšia prípadná reklamácia považovaná za prvú reklamáciu tovaru. Doba trvania reklamácie sa počíta od nasledujúceho dňa po uplatnení reklamácie do dňa vybavenia reklamácie. O vybavenie je zákazník informovaný e-mailom.

Riešenie sporov mimosúdnou cestou
K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je príslušná Česká obchodná inšpekcia, so sídlom Štěpánska 567/15, 120 00 Praha 2, IČ : 000 20 869, internetová adresa:www.coi.cz.</ a>
K riešeniu sporov môžete využiť nasledujúci formulár: 
adr.coi.sk/sk

NajduZboží.cz